Ontwerp, vorm en functie komen samen in het geclusterde concept van het gebouw. Elk academisch gebied heeft zijn eigen speciaal ontworpen cluster van klaslokalen die zijn ingericht om de onderwijs methodologie te ondersteunen. Wetenschapslaboratoria zijn bijvoorbeeld gesitueerd rond een gemeenschappelijke ruimte voor gedeelde chemische opslag en laboratoriumvoorbereiding. Naast directe toegang tot het terrein voor ecologische studies omvatten alle wetenschappelijke klaslokalen aparte gebieden voor theoretische en praktisch werk. Laboratoria tafels zijn zo opgesteld dat studenten in groepen kunnen werken en zijn volledig uitgerust voor multimedia-netwerken.

In de lagere school deelt elke cluster een ruimte vol met “leermeubels” passend bij de leeftijd en materialen. De multifunctionele ruimte is van onschatbare waarde. Leraren kunnen voor bepaalde projecten klassen samenvoegen, of kleinere werkgroepen laten werken, het werk van de leerlingen exposeren en er staan boeken die door alle klassen kunnen worden gedeeld. Ramen die uitkijken op het centrale gebied, creëren een open en vrij gevoel zonder de rustige omgeving in gevaar te brengen.

In het klaslokaal, vult een met tapijt uitgevoerd instructiegebied een hard-vloergebied aan, die studenten kunnen gebruiken voor experimenten, schilderen en koken. De andere clusters: Middle School / Technology, Languages, Social Studies, Mathematics, Visual and Performing Arts en podiumkunsten vervolledigen de visie van een school voor de 21e eeuw. 

De hoofdgebouw van de school is in de loop der jaren verschillende malen uitgebreid, in 2014 is een grote uitbreiding opgeleverd, deze vindt u hier.

Totale oppervlakte circa 25.000 m².